Friday, May 28, 2010

LAMA TERPISAH...

salam....

tak sangka slps 12 tahun berpisah semuanye kembali semula...tu la yang dinamakan ketentuan Illahi...

ape yang aku maksudkan adelah kawan2 aku sekolah rendah dulu...sekarang seorang demi seorang dpt dikesan...walaupun belum ada ms sesuai nk berjumpa....minggu ni aku tak sangka akan dapat panggilan telepon dr seorang kawan yg mmg dh lame terpisah selepas masing2 bawa haluan masing2..aku cukup terharu bile dpt call dr die..mane taknye...semua cerita dibangku sekolah rendah masih segar dlm ingatan die..

bukan aku tak ingat kawan2 aku semua...tp ms sekolah menengah ade sesuatu yg buat aku pendamkan kerinduan aku pade kawan2 sekolah rendah aku...demi jg sekeping hati...

ape pun harap semua ini akan kekal tuk selamanye...

Tuesday, May 18, 2010

TERINGAT...

salam...

ari nie pagi petang aku ade kelas...ari nie aku balik uma lg sbb esok ade hal..esok pun aku ade kelas pagi petang...bile la nk habis nie...nk keje n nk kumpul duit tuk capai impian aku...

tadi ms aku tgh drive..tetiba aku teringat kat seutas jam tangan aku yang bewarna putih...aku sayang gler kat jam tu...tp jam tu dh tak de dgn aku...walaupun tak semahal jam2 org lain...aku tetap syang jam tu....aku mmg bnyak beli jam...tp tu la jam yg paling aku sayang...aku suke sbb wane putih....tp...jam tu dh tiada lagi....biar aku sj yg tau kemana hilangnya jam itu....semoga rohnya dicucuri rahmat....

cm nie la jam tu tp jam tu bewarna putih...aku akan cari ko semula....

Sunday, May 9, 2010

HARI IBU...

tanggal 9 mei adelah hari ibu sedunia...yang smbut mst la ibu2...hari ibu nie bermakna pada ibu2 yang bergelar ibu sejati...pade ibu ayam..ibu itik...tak de maknanye...lagi2 pade ibu2 yang buang anak2 kat tong sampah @ kat mane2 je la...mmg tak patut digelar ibu pade mereka yg cm nie...

ape pun slmat hari ibu pade PN HJH ZAHIRAH BT HJ OTHMAN...mak la satu2nye ibu yang aku ade dlm dunia nie...walaupun 1 hari nnt aku akan ade ibu mertua...mak adelah satu2nye dalam hati aku...sampai akhir hayat aku...takkan ade gantinye...



skrang mak kurang chat...sejak aku mula exam ari tu mak tak chat...tapi mak tak penah tunjuk die tak chat...walau cm ne pun die tetap masak tuk kami sekeluarga...aku ingat pas habis exam aku leh jg mak...tp esok aku dh nk kene balik hostel n sambung lg 2 bulan stdy...mule aku nk ulang alik uma je...tp pas aku pikir...duit minyak aku tu leh wat ubat mak...walaupun sakit mak tak serius sgt aku tetap tak nak mak ssh kerana aku...biarla aku berkorban demi mak...

kalo lah boleh buat plihan..aku snggup terima penyakit mak tu dr biar mak tanggung sakit...nk tggu doktor kenapa la lambat sgt...kalo la aku ade duit mmg aku akan hntar mak ke hospital swasta...tp aku tak leh wat ape kalo mak sendiri tak nak...mak pnah kate penyakit tu hnya penyebab untuk Allah swt ambik nyawa kte...ye mmg betul kate mak...tp aku tak nak kehilangan mak sebelum aku menutup rapat mata aku...aku tak snggup kehilangan orng yg paling aku sayang...

├ŁA ALLAH YA TUHAN KU..KAU SELAMATKAN LAH MAK AKU DARI SEGALA PENYAKIT YANG ENGKAU BERIKAN...KAU SIHATKAN LA MAK SEPERTI SEDIA KALA...AKU TAK SANGGUP MELIHAT MAK MENAHAN SAKIT....KAU BERILAH PENYAKIT MAK ITU KEPADA AKU YA ALLAH ANDAI PENYAKITNYE ITU TIADA UBATNYE...