Sunday, October 3, 2010

SEMAKIN TAK PAHAM...

salam...

dah lame aku tak mencoretkan pape kat page nie...tak tau nk tulis pe...
tapi sejak raye lepas aku makin tak paham dgn manusia yg bergelar lelaki nie...ape tah lagi yg mereka mahukan dr seorang ppuan....

ape yg buat aku tak paham????

tah la aku pun tak tau nk kate cm ne...tp lelaki nie mmg tak tau nk menghargai ape yg dh ade dpn mate...bile tak layan kate sombong...bile dh kenal nk mnt ade hubungan...bile dh ade hubungan tak pnh nak hargai...bile senyap kate lupe die...bile msj or call tak reply & jwb...bile dh putus gatal2 dtg merayu...sume tu buat aku tak paham....

ape yg aku buat skrang diam dh terus diam...lbh baik menyepikan diri...hati tak sakit, jiwa pun tenang....yg penting skrang DUIT....


video

Sunday, September 5, 2010

TOK IMAM DAN CIK CIKO....

Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali,sorang
tu Budin dan sorang lagi Ciko.... Aktiviti seharian depa ni menyebabkan tok imam
tak s ena ng duduk. Pd satu hari tok imam tu dtg dg niat nak tarbiyah depa ni..

Maka berlakulah bbrp insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3
ekor tu ke surau waktu Maghrib nnt.

Si Alipun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nnt kami
buktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan.. Tanpa berlengah terus je Ali azan, "Allah
Ta'ala... Allah Ta'ala..." Dg segera tok imam merampas mikrofon drp Ali &
menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali..


Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul
ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x pun x
khusyuk jgk lg..

Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok, tok duduk kat belakang,
biar saya jadi imam." Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun
ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 je si Budin ni pusing
ke belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"

Lalu batallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawa terbhk2..


Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi
imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg
wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgn bon gkaknye
si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang tok!!!!
He heee..."

Tok imam pun terkedu & terpana...


p/s : jgn lupa ambil wuduk sblm solat , hormati org lebih tua & berpengalaman

Tuesday, August 31, 2010

Rahsiah Solat

1. Niat Sembahyang Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2. Berdiri Betul Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3. Takbir-ratul Ihram Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4. Fatihah Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5. Ruqu’ Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6. I’tidal Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7. Sujud Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8. Duduk antara 2 Sujud Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.

9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.

10.Tahhiyat Akhir Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11.Selawat Nabi Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12.Salam Memelihara kita di dalam kubur.

13.Tertib Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.


Dari Abdullah bin ‘Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda : “Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ” FRIDAY the 13th ” jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!” Wassalam.

MANDI WAJIB

Telah dipastikan bahawa terdapat terlalu ramai dari kita yang tidak sah mandi wajibnya...saya kongsikan artikel ini untuk semuanya...

Assalamualaikum, Berkongsi sedikit ilmu… dari JAKIM.

Mandi wajib yg betul….. Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanahair kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.

Untuk melakukan mandi wajib yang betul, seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya, ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.

Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Uztaz Haji Mat Jais Kamos, 49, menegaskan, bagaimanapun, berdasarkan pengalamannya sebagai bekas kadi di Pejabat Agama Islam Gombak Timur dan penceramah, didapati banyak umat Islam yang tidak mengetahui perkara ini.

“Akibatnya, mandi majibnya menjadi tidak sah kerana tidak memenuhi salah satu rukun mandi wajib iaitu meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir. Apabila mandi wajib tidak sah, ibadat yang dilakukan oleh seseorang itu juga turut tidak sah. Itulah akibatnya jika tidak melakukan mandi wajib dengan betul,” tegas beliau ketika ditemui di rumahnya di Taman Sri Keramat Kuala Lumpur .

Mandi wajib yang juga sebagai mandi junub atau janabah tidak boleh dipandang ringan oleh umat islam. Setiap orang yang mlakukannya mestilah mengetahui dan memenuhi rukun2nya. Jika tidak mandi wajib seseorang itu tidak akan sah. Rukun mandi wajib ada 3 perkara. Pertama, niat. Kedua , menghilangkan najis di badan.Ketiga , meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir. Niat mandi wajib: “Sahaja aku mengangkat hasar besar kerana Allah Taala.” Atau ” Sahaja aku mandi wajib kerana Allah Taala.”

Niat itu di dalam hati dan ia hendaklah disertakan ketika air sampai ke mana2 bahagian anggota badan. Bagi perempuan yang habis haid, niat mandi wajib ialah: ” Sahaja aku mengangkat hadas haid kerana Allah Taala.” Manakala bagi perempuan yang habis nifas, niat mandi wajibnya ialah: ” Sahaja aku mengangkat hadas nifas kerana Allah Taala”.

Niat itu jika dilambatkan atau ketika seseorang itu memulakannya selepas dia telah membasuh salah 1 anggota badannya akan menjadikan mandi wajibnya tidak sah. Oleh itu dia mestilah memulakan kembali niatnya ketika dia mula menyampaikan air keseluruh anggota badannya. Sekiranya dia berniat sebelum air sampai ke badan, niat itu juga tidak sah. Oleh itu mandi wajibnya tidak sah.

Mengenai rukun mandi wajib yang ke2, iaitu menghilangkan najis yang ada pada badan , menurut Ustaz Haji Mat Jais, menurut Imam Nawawi, jika kita ada najis di badan, najis itu boleh dibasuh serentak dengan mandi wajib. Ertinya membasuh najis dengan mandi itu boleh disekalikan.

Sementara rukun mandi wajib yang ke3, iaitu meratakan air ke seluruh anggota badan yang zahir , meliputi kulit, rambut dan bulu yang ada di badan, sama ada bulu2 yang jarang atau lebat. Jika rambut seseorang itu ditocang atau disanggul, sekiranya tidak sampai air ke dalamnya, tocang atau sanggul itu wajiblah dibuka. Bulu2 dalam lubang hidung pula, tidak wajib dibasuh kerana dianggap batin. Tetapi sekiranya, bulu2 di dalam hidung itu bernajis, ia wajiblah dibasuh.

Mengenai kuku pula, jika di dalam kuku ada kotoran yg boleh menghalang sampai air ke badan khususnya di bahagian bawah kuku, kotoran itu wajiblah dibuang. Membuang kotoran di dalam kuku itu pula boleh dilakukan ketika sedang mandi.

Tentang rambut yg diwarnakan pula selain inai, inilah yang merumitnya. Sebenarnya jika rambut seseorang itu diwarnakan dengan pewarna selain inai, mandi wajib seseorang itu tidak sah. Oleh itu, seseorang yang mewarnakan rambutnya dengan pewarna selain inai, jika dia hendak mandi wajib, dia mestilah membuang pewarna pada rambutnya terlebih dahulu. Tetapi untuk membuang pewarna itu pula bagaimana?.. Inilah yang rumitnya. Sedangkan pewarna pada rambut itu sebenarnya tidak boleh dibuang begitu mudah.

Yang menyebabkan mandi wajib orang yang menggunakan pewarna pada rambutnya tidak sah kerana pewarna itu akan menyalut rambutnya yang menghalang air sampai ke rambut. Ini berbeza dengan inai. Inai sebenarnya akan meresap ke rambut, tetapi pewarna pula akan menyalut rambut menyebabkan air terhalang ke rambut.

Tetapi dalam hal ini, jangan pula ada yang salah faham. Sebenarnya pewarna itu jika dikeluarkan sijil halal oleh JAKIM dan sekiranya pewarna itu tidak bernajis, bukanlah bermaksud menjadi tidak sah. Dalam hal ini, sukalah saya menyatakan bahawa sembahyang dan mandi wajib itu berbeza. Jadi, mestilah dipandang dari sudut yg berbeza.

Dalam hal ini juga, sukalah saya menyatakan, huraian mengenai rukun mandi wajib seperti yang telah saya nyatakan ini adalah merupakan perbezaan sah atau tidak mandi wajib. Jadi, ia perlulah diberikan perhatian yang lebih oleh umat Islam.

Mengenai sebab2 seseorang itu wajib mandi wajib pula, Ustaz Haji Mat Jais menegaskan, sebab2nya terdiri daripada 6 sebab. 3 sebab melibatkan lelaki dan perempuan iaitu kerana bersetubuh walaupun tidak keluar air mani, keluar air mani dan mati. Manakala 3 sebab lagi hanya melibatkan kaum perempuan sahaja, iaitu keluar darah haid, nifas dan melahirkan anak(wiladah) .

Mandi wajib boleh dilakukan di mana2 dengan menggunakan air mutlak sama ada air telaga, air paip, sungai laut dan tasik. Bagi pasangan suami isteri yang bersetubuh pula, mereka tidak semestinya mandi selepas bersetubuh, tetapi diwajibkan mandi ketika ingin beribadat.

Selepas bersetubuh pula, jika ia dilakukan pada waktu malam, jika tidak mahu mandi wajib, seelok2nya ambillah wuduk sebelum tidur itu adalah sunat, manakala tidak berwuduk sebelum tidur adalah makruh.

Sunday, August 22, 2010

KONVOKESYEN KE-6 UTeM..

salam...


1 Julai 2007 adalah ari pertama aku menjejakkan kaki di universiti...tarikh nie gak adelah tarikh aku mendaftarkan diri sebagai seorang pelajar bidang kejuruteraan..universiti yang terima aku sebagai pelajar semestinye satu2nye universiti kat negeri aku yang dr dulunye aku idam2kan - UNIVERSITI TEKNIKAL MALAYSIA MELAKA (UTeM)...dulunye U nie hanya dikenali sebagai KOLEJ UNIVERSITI TEKNIKAL KEBANGSAAN MALAYSIA (KUTKM)..

aku ambil jurusan elektronik (komputer) kat FAKULTI KEJURUTERAAN ELEKTRONIK & KEJURUTERAAN KOMPUTER (FKEKK).. fakulti nie satu2nye fakulti yang mempunyai 2 fakulti di dalamnye...hehhehe...kat cnie aku belajar selama 3tahun..

susah payah aku selama 3tahun nie...awal2 aku dh jatuh tersembam..tp alhamdulillah aku bangkit semula dr kegagalan yg dh berlaku...syukur kepada ALLAH SWT kerana telah memakbulkan doa aku selama ini..terima kasih kat kawan2 ku semua...terutama mak yg selalu jd pendengar setia aku...mak saja yang kekal sebagai sahabat semasa aku ssh..tanpa doa restu mak aku takkan bangkit mengubah diri aku...


akhirnye...8 Ogos 2010 tarikh bersejarah buat semua kawan2 termasuk aku sendiri...kejayaan aku menamatkan perjuangan ini semua buat mak & ayah...tak de yang lebih mengembirakan aku selain melihat kegembiraan yang terpancar diwajah mak terutamanye...segulung IJAZAH nie khas buat mak..tanpa mak tak kan aku berada di MAJLIS KONVOKESYEN KE-6 UTeM ini...




TERIMA KASIH MAK...TERIMA KASIH AYAH...

Saturday, August 21, 2010

kisah 15 january....

salam...

sebelum aku mencoretkan isi hati...SELAMAT BERPUASA kepada semua...

pagi nie lepas sahur aku terus tak tdo lg...dh seminggu aku tak on9..mls..dh tak de pe yg nk aku tengokkan....on9 pun sbb tgk peluang keje skrng....

ape yg aku nk coretkan adelah kisah lama yg msh segar dlm ingatan aku...walaupun dh setahun lebih berlalu....KISAH 15 JANUARY.....semua nie berlaku tibe2 je....sebelum nie aku ade gak cerita sal nie...tp kali nie aku nk cerita keanehan nye...sbb ape aneh aku ckp??? ye la...setelah perpisahan yg dicipta sendiri tercipta akhirnye kawan semula tnpa aku tahu ape motifnye...mmg aneh...aku still simpan ape yg penah dicoretkan pade tarikh nie...cume aku tak nk ungkit...yela nnt aku dikatakan bersikap EMOTIONAL plak lg...skrng nie pun dh ade yg kate aku cm tu lg...

hmmmm....tah la...bile ssh cr la aku...bile senang pegi cm tu jek...aku bukan nk ungkit tp cube la ikhlas bile berkawan...benci tul aku org cm tu...terus terang aku mmg benci org2 cm tu...sume tu pengajaran bg aku...kali nie kedua aku terkene...tak pe...smoga apa yg dilakukan akan menerima balasan....

sebut pasal ikhlas berkawan nie....kisah 15 January nie gak ade kate aku nie tak ikhlas berkawan...aku ke yg tak ikhlas???? ke die??? kalo ikut mara aku nie mmg smpai skrg aku tak nk berurusan lg...tp kenangkan kwn...dan aku pnh jnji aku takkan buang kawan walaupun ape yg terjadi...

aku pegang kata die:"u're not in my frenz list anymore.."...smpai mati aku ingat....

p/s:KENAPA??

Saturday, July 24, 2010

hmmmm.....

KENAPA ORG YANG BAIK, ORG YG SUKA GEMBIRAKAN ORG LAIN AKAN PERGI DL MENINGGALKAN KTE????

KENAPA ORG YG JUJUR, IKHLAS AKAN PERGI TINGGALKAN KTE???

KENAPA SEMUA ORG YG BEGINI DI UJI DENGAN DUGAAN YG LBH HEBAT???

Friday, July 23, 2010

Kisah Si Sopak, Si Botak dan Si Buta

PADA suatu masa dahulu, terdapat tiga bersaudara daripada keturunan Bani Israel. Mereka hidup dalam kemiskinan dan sentiasa dihina. Salah seorang daripada tiga bersaudara itu digelar Si Sopak.

Dia digelar begitu kerana kulitnya dijangkiti penyakit sopak. Saudaranya yang kedua, botak kepalanya. Maka digelarnya Si Botak. Yang ketiga digelar Si Buta, kerana matanya buta.

Pada suatu hari, Si Sopak berkata: "Alangkah bahagianya aku jika kulitku sehalus sutera dan aku pula menjadi kaya."

Allah mendengar kata-kata itu dan mengutuskan malaikat pergi ke rumah Si Sopak dalam bentuk manusia. Malaikat itu bertanya kepada Si Sopak: "Apakah yang engkau inginkan?"

"Kulit yang halus dan sihat daripada penyakit ini. Aku juga inginkan unta agar aku boleh menternaknya nanti," kata Si Sopak.

Malaikat pun menyapu sekujur tubuh Si Sopak. Kulit Si Sopak pun berubah menjadi halus. Selepas itu, malaikat pun menyerahkan seekor unta yang sedang bunting kepada Si Sopak.

Malaikat seterusnya pergi ke rumah Si Botak pula. Si Botak sedang menyesali nasib dirinya yang malang. Kepalanya yang botak kelihatan berkilat.

"Apakah yang engkau inginkan, wahai Botak," tanya malaikat.

"Saya ingin sembuh daripada penyakit botak ini. Biarlah rambut yang halus dan lebat tumbuh. Aku juga inginkan lembu untuk dipelihara," kata Si Botak malu-malu.

Malaikat pun mengusap lembut kepala Si Botak. Dengan izin Allah, tumbuhlah rambut yang lebat. Wajahnya pula menjadi kacak. Malaikat pun menyerahkan seekor lembu betina bunting kepada Si Botak. Si Botak pun memeliharanya sehingga beranak pinak.

Kemudian malaikat pergi pula ke rumah Si Buta. Seperti dua saudaranya yang lain, malaikat bertanya apa yang Si Buta inginkan.

"Aku inginkan mataku yang buta ini disembuhkan oleh Allah. Maka dapatlah aku melihat saudara-saudaraku," kata Si Buta.

Malaikat pun mengusap mata Si Buta. Si Buta pun membuka mata dan alangkah terperanjatnya dia apabila dia sudah dapat melihat. Malaikat pun bertanya kekayaan apakah yang Si Buta inginkan, dan apabila Si Buta meminta kambing, malaikat juga menyerahkan seekor kambing yang sihat dan sedang bunting kepadanya.

Beberapa tahun kemudian, terkenallah ketiga-tiga orang bersaudara itu kerana kekayaan masing-masing. Ternakan mereka memenuhi ladang ternakan masing-masing.

Mereka sekarang sudah digelar Tuan Sopak, Tuan Botak dan Tuan Buta. Kekayaan mereka tersebar di kalangan Bani Israel.

Allah kemudian mengutuskan malaikat untuk turun ke bumi dalam rupa seorang pengemis. Mula-mula sekali, malaikat pergi ke rumah Tuan Sopak.

"Saya ini musafir yang miskin, tuan," kata malaikat. "Tiada bekal untuk pulang. Demi Allah yang mengurniakan paras yang indah dan harta yang banyak, berilah unta seekor kepada saya untuk teruskan perjalanan."

Tuan Sopak jijik melihat musafir di depannya itu. Maka dia pun berkata: "Aku harus menyelesaikan banyak hutang. Aku tidak boleh memberi apa-apa kepada kau.

"Moga Allah mengembalikan keadaan tuan yang asal," balas malaikat yang menyerupai pengemis itu.

Selepas malaikat tersebut beredar, Si Sopak menjadi seperti dahulu. Kulitnya kembali dijangkiti sopak. Ternakan untanya semakin hari semakin susut kerana mati. Akhirnya habislah semua harta kekayaannya.

Malaikat pergi menemui Tuan Botak pula untuk meminta sedekah, Tuan Botak memberi alasan yang sama dengan Tuan Sopak. Maka malaikat pun berdoa agar Allah menjadikan Tuan Botak seperti dulu.

Kepalanya pun menjadi botak kembali. Lembu Si Botak juga mati seekor demi seekor. Maka Si Botak pun kembali miskin.

Malaikat menemui Tuan Buta pula. Lelaki itu sentiasa bersyukur kepada Allah. Apabila malaikat meminta agar diberikan seekor kambing, Tuan Buta pun berkata: "Dulu aku seorang buta. Allah telah menyembuhkan mataku. Oleh itu, kau ambil mana-mana kambing yang engkau sukai untuk dibuat bekalmu."

Mendengar jawapan itu, malaikat pun berkata: "Jagalah hartamu baik-baik. Sebenarnya Allah hanya ingin mengujimu. Allah telah meredaimu, sedangkan saudara-saudaramu telah mendapat kemurkaan."

Si Buta pun menadah tangan lalu mengucapkan syukur.

Wednesday, July 21, 2010

CINTA....

dr:mohd izwan (mentor4)

Ku persembah cinta suciku
buat insan yang ku sayangi
ku ukirkan dalam hatimu
jawapan cinta kepadamu
agar kau mengerti

selamilah kasih
sucinya cintaku
tulusnya cintaku hanya kepadamu

Mampukah kau mengerti perasaanku kepadamu
dan tulus kasih hanyalah untukmu
Ohhhh
mampukah kau selami
jauh ke dasar hati ini
Oh hanya namamu yang tersembunyi

ku harapkan kau mengerti cintaku seadanya kasih
ku inginkan kebahagiaan bersamamu oh selamanya
tanpa rasa curiga



p/s: khas untuk orang2 yang tersayang...

Saturday, July 17, 2010

KERISAUAN..

salam..

huh...ari nie dh hampir 3 minggu aku duk uma jd penganggur...risaunye hati nie bile seorng demi seorang rakan2 kuar bekerja...ape yang perlu aku buat sekarang nie...aku ke yang malas???atau rezeki aku yang belum tiba...kenapa aku masih tak ade kerja....kenapa??kenapa??

perlu ke aku menyambung pelajaran??tp aku dh tak nak belajao kalo blh...aku nk keje...kenapa ssh sgt nak keje sekarang....adekah aku sj yang begini???aku tersangat la risau bile memikirkan semua nie...mane taknye...semua tnya dan menghareap aku kerja tp mereka tau tak aku sebenarnye dh usaha cr kerja...tp apekan daya aku tak daya nak paksa majikan tuk ambik aku bekerja...

selama nie aku tgk je org3 yang tak bekerja...aku tgk mereka relax je tak keje...berbulan2, bertahun2 tak bekerja...relax jek...tp aku...kenapa aku menggelabah sangat nie...tp mmg patut aku menggelabah...

AAAAAAAAAAArrrrrrrrrrrrrrgggggg!!!!!!!!!!!!!!! tension nye aku....sampai bile aku nk duk umaaaaaaaaaa.......

Sunday, July 11, 2010

DIA....

salam...

tah kenapa sejak kebelakangan nie hati aku teringat kan die semula...setelah lm aku tak ber sms bersama die..sejak2 kebelakangan nie juga die seolah2 kembali bersama aku semula setelah beberapa ketika die tinggalkan aku seorng...selepas kejadian yang menghancurkan segala kegembiraan aku, die kembali lagi...walaupun kegembiraan yang die bina dan kegembiraan yang die juga hancurkan, aku tetap masih sayangkan die..kini die kembali...apekah daya aku...

hati aku seolah2 teringat kembali kisah lalu...tp aku cube untuk melupakan segala itu...aku cube memujuk hati aku tuk melupakan die...tp ape daya...aku tak mampu...aku msh sayang die...tp..tah la..Ya allah bantu la aku ya Allah..aku tak mampu melupakan dirinye...

teringat pada ungkapan...'sebanyak mana sayang kamu pada diri ku?'....
jawapan dari ungkapan itu...'sayangku pada diri mu adelah sebanyak pasir2 di pantai'...

ungkapan hanya tinggal ungkapan...semoga kau terus bahagia bersama die di sana..


Saturday, July 10, 2010

GAMBAR2 OUTING NGN MEMBER2...



tarikh:25 june 2010
waktu:makan tengahari
lokasi:soul garden, mahkota parade melaka...

aku, chai & oggy

alia & aku

frenz forever...

sarah & oggy

sarah, hajar & chai

aku & oggy

menu mkn tengahari

sayang korang semua..

macam2 aksi kami...


TAMAT 2 BuLAN..

salam...

dh 2 minggu aku tamatkan pengjian yang terpaksa dilaksanakan selama 2 bulan..jangan salah paham..bukan aku je tp ade lg member2 2 course yg lain (BENC & BENE)..bdk2 uma aku yg join course nie cm chai, oggy n sarah termasuk aku...tak ketinggalan gak kawan baik aku alia sakir....kami duk 1 uma kat hostel...walau pun pd awalnye terpaksa...tp sume nie ade hikmah..kami dpt mengeratkan lg silaturahim antara kami...

29hb june adelah hari terakhir kami bersama...ari nie sume akan berpisah...tak kira la gn member kelas or bdk uma...2 bulan lps pepisahan tak dirasai seperti slps 2 bulan berlalu...mmg kali nie lebih menyentuh hati...tak sangka semua itu akan berlaku...sehingga ade yg menitiskan air mata...termasuk aku....

kpd:

sarah rashid: aku minta maaf bnyak2 sarah kat ko dr ujung rambut hingga hujung kaki...aku bnyak kasar bahasa dgn ko...tp tuk pengetahuan ko aku tak pnh benci ko...cume cara kte berbeza....

oggy rahman:slmat menjalankan tanggungjwb di melaka ye...tu la benci2 lg melaka kan dh kene duk lg kat melaka...hehheh..oggy...ija minta maaf ye kalo slma kte sebilik, ija bnyak wat oggy kecil hati n sll tinggalkan oggy sorg2 ye...lg2 slm 2 bulan nie...thanks bnyak bg ija pinjam & gune broadband ogy...

chai shairah:slmat berjaya gak k...thanks bnyk blnja mkn...walaupun burger sy anda tak blnja lg...hahahahah....halalkan mkn minum ija ye chai....jgn lupe jg kesihatan...maaf andai ade yg terkasar...thanks sudi jd tukang msk selama kat uma sewa...

ali sakir:lia..maaf ye andai slm kte sebilik,sekelas, & serumah aku ade kecilkan ati ko...paksa2 ko mkn...kaco2 ko tdo...ko taukan dl aku ssh nk tdo...heheheh...ape pun thanks sbb jd teman yg sejati dgr mslh aku dr tahun 2 hingga sekarang...ko mmg pembakar semangat aku lia...thanks gak sbb beri guna broadband ko ye...

kpd:

aliaa & illa:korang dh lm tak jump...nnt convo kte jump k...ape pun yg berlaku korang berdua tetap kwn ija...

illa:thanks blaja sesama aku slm 3 taun nie...borak dgn aku..blnja aku...lepak ngn aku...bg gune broadband...dan yg penting ko rakan niaga aku...

aliaa:thanks kdg2 beri pinjam broadband...

Tuesday, June 8, 2010

KECEWA....

salam.....

minggu nie lega cikit sbb baru habis test 1...ade la yg mmg tak leh jawab...walaupun tak dapat jawab..ianye tak begitu mengecewakan hati aku...sbb mmg aku tak pandai bab2 analysis litar nie....tp ade pekara lain yg mengecewakan hati aku....tp mungkin aku terlalu ikutkan emosi aku...

sabtu aku kuar ngn member2 sek cm bese la tgk wayang...of course hepy walaupun pada mata kasar aku,aku dpt melihat ada hati yg tak hepy seakan bosan kluar bersama...thanks kat 2 member yg blnja...nnt bile aku dh keje aku akan balas ape yg korang bgtu...

patutnye semlm ptg aku kuar gak...tp tu yg wat aku kecewa...kecewa kerana jnji tidak tertunai...hmmmm....salah aku mungkin...tah knp aku berperasaan cm tu...aku mmg tak suke jnji tak ditunaikan....aku tak kisah kalo tau sbb nye awal...tp dh sehari aku tgu smp ms tak dpt pape kabo....tu wat aku kecewa sgt2...tak tau knp dgn die aku rs cm tu...tu la kelemahan aku kalo aku dh syg kwn2 aku....sjrh membuatkan aku lebih berhati2....

p/s:bintang yg berkelip sj yg memahami perasaan aku smlm...

Friday, May 28, 2010

LAMA TERPISAH...

salam....

tak sangka slps 12 tahun berpisah semuanye kembali semula...tu la yang dinamakan ketentuan Illahi...

ape yang aku maksudkan adelah kawan2 aku sekolah rendah dulu...sekarang seorang demi seorang dpt dikesan...walaupun belum ada ms sesuai nk berjumpa....minggu ni aku tak sangka akan dapat panggilan telepon dr seorang kawan yg mmg dh lame terpisah selepas masing2 bawa haluan masing2..aku cukup terharu bile dpt call dr die..mane taknye...semua cerita dibangku sekolah rendah masih segar dlm ingatan die..

bukan aku tak ingat kawan2 aku semua...tp ms sekolah menengah ade sesuatu yg buat aku pendamkan kerinduan aku pade kawan2 sekolah rendah aku...demi jg sekeping hati...

ape pun harap semua ini akan kekal tuk selamanye...

Tuesday, May 18, 2010

TERINGAT...

salam...

ari nie pagi petang aku ade kelas...ari nie aku balik uma lg sbb esok ade hal..esok pun aku ade kelas pagi petang...bile la nk habis nie...nk keje n nk kumpul duit tuk capai impian aku...

tadi ms aku tgh drive..tetiba aku teringat kat seutas jam tangan aku yang bewarna putih...aku sayang gler kat jam tu...tp jam tu dh tak de dgn aku...walaupun tak semahal jam2 org lain...aku tetap syang jam tu....aku mmg bnyak beli jam...tp tu la jam yg paling aku sayang...aku suke sbb wane putih....tp...jam tu dh tiada lagi....biar aku sj yg tau kemana hilangnya jam itu....semoga rohnya dicucuri rahmat....

cm nie la jam tu tp jam tu bewarna putih...aku akan cari ko semula....

Sunday, May 9, 2010

HARI IBU...

tanggal 9 mei adelah hari ibu sedunia...yang smbut mst la ibu2...hari ibu nie bermakna pada ibu2 yang bergelar ibu sejati...pade ibu ayam..ibu itik...tak de maknanye...lagi2 pade ibu2 yang buang anak2 kat tong sampah @ kat mane2 je la...mmg tak patut digelar ibu pade mereka yg cm nie...

ape pun slmat hari ibu pade PN HJH ZAHIRAH BT HJ OTHMAN...mak la satu2nye ibu yang aku ade dlm dunia nie...walaupun 1 hari nnt aku akan ade ibu mertua...mak adelah satu2nye dalam hati aku...sampai akhir hayat aku...takkan ade gantinye...



skrang mak kurang chat...sejak aku mula exam ari tu mak tak chat...tapi mak tak penah tunjuk die tak chat...walau cm ne pun die tetap masak tuk kami sekeluarga...aku ingat pas habis exam aku leh jg mak...tp esok aku dh nk kene balik hostel n sambung lg 2 bulan stdy...mule aku nk ulang alik uma je...tp pas aku pikir...duit minyak aku tu leh wat ubat mak...walaupun sakit mak tak serius sgt aku tetap tak nak mak ssh kerana aku...biarla aku berkorban demi mak...

kalo lah boleh buat plihan..aku snggup terima penyakit mak tu dr biar mak tanggung sakit...nk tggu doktor kenapa la lambat sgt...kalo la aku ade duit mmg aku akan hntar mak ke hospital swasta...tp aku tak leh wat ape kalo mak sendiri tak nak...mak pnah kate penyakit tu hnya penyebab untuk Allah swt ambik nyawa kte...ye mmg betul kate mak...tp aku tak nak kehilangan mak sebelum aku menutup rapat mata aku...aku tak snggup kehilangan orng yg paling aku sayang...

├ŁA ALLAH YA TUHAN KU..KAU SELAMATKAN LAH MAK AKU DARI SEGALA PENYAKIT YANG ENGKAU BERIKAN...KAU SIHATKAN LA MAK SEPERTI SEDIA KALA...AKU TAK SANGGUP MELIHAT MAK MENAHAN SAKIT....KAU BERILAH PENYAKIT MAK ITU KEPADA AKU YA ALLAH ANDAI PENYAKITNYE ITU TIADA UBATNYE...

Thursday, April 29, 2010

TEMAN..

TEMAN yang baik adalah seperti TANGAN dengan MATA..
Bila TANGAN sakit MATA menangis..
Bila MATA menangis TANGAN akan kesat airmata...

Smoga hubungan kite kekal selamanya...AMIN..

khas untuk teman2..

'Adakalanye kita perlu MENANGIS agar kita tahu hidup ini bukan sekadar KETAWA, dan adakalanya kita perlu KETAWA agar kita tahu mahalnya nilai AIRMATA'

'Bersyukurlah pada orang yang MENYAKITI kamu kerana dia yang MENABAHKAN kamu, dan bersyukurlah kamu pada orang yang TIDAK MENGENDAHKAN kamu kerana dia lah yang MEMUPUK kamu BERDIKARI'

'Bersyukurlah kamu pada orang yang MENASIHATI kamu kerana dia lah yang memberi PENGAJARAN kepada kamu'

'Dan dalam kehidupan seharian kita harus BERSYUKUR kerana kita akan ke jalan yang BENAR'.

air mata..

aku mmg sll follow blog kawan aku nie..sedey bile bc post die ri nie..terus terang aku kate mengalir air mata aku bile bc post die nie...bkn sbb ape pun...post die luahkan isi hati die pada sorang kawan die nie...tu la dinamakan kawan dan teman..sanggup ssh dan senang bersama..bkn ms senang je ingat ms ssh tinggalkan sj...

bile aku bs post die td..aku teringatkat izan..ingat ms poli dl...die la segala2nye pada aku..die je yg paham perangai,kelemahan,keinginan dan kemahuan aku...die la teman ssh senang aku ms tu...die gak yg jd pembakar semangat aku bljar...tp sayang kerana kesempitan hidup die tak dpt smbung *dy sm dgn aku..kalo tak mst die brd sma2 dgn aku skrg..tgk la ape dh jd kat aku skrg...pemals,bodoh,lemah dlm sume hal...kat U nie aku terpaksa berdikari...sorang2 je...wlupun nmpak aku ngn kawan2 tp sbnrnye aku keseorngan...mereka tak sm cm izan...izan alangkah indah & bagusnye jika ko berada bersama aku..izan hnya tinggal kenangan dlm hidup aku...die dh tak sm cm dl..die dh ade komitmen lain...pd anak2 & suami...tp die tetap teman aku hingga akhir hayat aku...

EAC & UTeM..

salam...
28 april 2010 secara tibe2 aku dikejutkan dgn kabo berita yg tak sedap nk didgr...aku dapat tau 2 course FKEKK tak dapat pengikhtirafan dr EAC...BENE & BENC..pelajar dua course nie dikehendaki menghadiri kelas seperti biasa mulai 10 mei hingga satu tarikh..dalam masa nie kami terpaksa harung 3 subjek yg mmg ssh tahap gaban la..3 jam kredit setiap satu..

kenapa fakulti lambat beritahu???tak tahu ke dihujung2 nie duit sume dh habis wat PSM ri tu..ade pun dh buat bayar jilid thesis PSM..skrang hnya tinggal 20inggit je...nk mkn ape nnt...tak pikir ke...kerana duit gak la aku tak g dinner BENC..ayah bagi cukup2 je...aku langsung tak leh nk blnja sgt...skrg kene g kelas lg selama 2 bulan...FKEKK snggup tanggung ke pelajar 2 course nie???? kenapa ri tu ms EAC dtg kate boleh leps tp ari nie kate tak lepas plak....kenapa bg alasan LI mase lm sgt...lab bnyak sgt...kenapa BENE & BENC je...kenapa???????????????yg lain2 g LI kejap je ke??yg lain buat lab ckit je ke???aku tak paham la....kalo aku tau sume nie akan jd...aku takkan mhn UTeM...ms bg taklimat sume indah...nie ar die..INDAH KABAR DARI RUPA...

mule aku nk ulang-alik je g kelas dr umah ke kampus...tp aku pikir mak & ayah ssh nnt...aku wat kptsan duk hostel kalo dpt..harap2 dpt hostel...

Saturday, April 24, 2010

TAMAT SUDAH...

hari nie 23 hb adelah tarikh keramat 4 BENC...ari nie paper terakhir exam kami...waktu:10.30 pagi tamat lah kesusahan kami selama nie...pas exam kami ade sesi bergambar...nnt la bile gamb dh dpt aku akan uploadkan...

malam nie aku ade outing dgn member2 ppuan BENC tp tak semua yg join...cume 18 orng sj yg join..waktu:9 mlm kami berkumpul di DATARAN 1 MALAYSIA klebang...kami wat pot luck..tu je yg senang...ade acara tukar2 hadiah, karaoke,radio rosak & spontan..

aku dapat hadiah name tag BEBOT..nnt aku upload kan..aku dapat hadiah dari syirah..hadiah aku pulak aku hadiahkan kepada Aren..tak sangka aren dapat hadiah tu..aku tak sangka aren gune nama Zulaikah..hahaha...malam nie aku & aren kembar...kami pakai baju yang sama-pink..

makanan tuk majlis nie adalah: kueh tiew goreng, kek, cup cake, nugget, tembikai, jajan, dan air biase..

selain dapat hadiah yg di beri oleh syirah..semua member2 dapat cenderahati yg sgt comel..

semua gambar aku akan uploadkan bile aku pulang ke rumah ahad nnt...

Monday, April 12, 2010

FINAL YEAR EXAM...

mgu nie dh mula minggu exam tuk student2 kat UTeM...paper pertama aku rabu nie,14/4/10..paper PM J.. berdebar2 nk g exam yg terakhir nie...takut la....

YA ALLAH, BERIKANLA AKU KEKUATAN TUK HADAPI SEMUA INI...PERMUDAHKAN LA SEGALA TUGAS KU YA ALLAH...

pade semua member2 BENC, C-2-6 & UTeM selamat berjaya hadapi exam..

*14/4 - ic design
19/4 - rts
20/4 - technology elektrik
23/4 - teknologi keusahawanan
30/4 - submit thesis

SLAMAT BERJAYA SEMUA....

hepy...

salam...

lega rase bile sume test, assignment & presentation dh selesai...macam nk pecah kepala bertarung dgn mereka sume tu bulan lepas...akhir sekali bertarung dgn seminar psm la..
syukur semua berjalan dgn lancar...

walaupun sume dh selesai, hati aku tetap risau dgn result PB..rendah la jugak dr sem2 lps..sem nie mmg ssh nk score...harap2 sume tak terjejas..

sabtu lepas setelah sume keje selesai kcuali thesis aku kuar lepak tgk wayang ngn sorang member..hepy bagi aku tp tak tau la pada die cm ne...sbb aku tgk die cm bosan bile kuar ngn aku..aku mmg bukan kwn yg terbaik tuk die..aku tak pandai nk ambik hati org..nk bg kegembiraan kat die..ape pun thanks my frenz sudi balik & kuar dgn aku..

bile la agaknye dpt kuar lg kan...aku tau mslh die..sbb tu aku serba salah nk ajak die kuar...aku mmg tak berkira dgn die jnji die sudi teman aku kuar...dl aku mmg sll kuar sorang2..sejak jump die semula die teman aku kuar..so rase bosan plak kuar sensorang...

ape pun, thanks my dear...hope ko tak serik...

Saturday, March 20, 2010

KESALAHANKU...

ape salah aku sebenarnye pade ko??? maafkan aku andai aku telah melukakan hatimu sahabatku...aku tak pnah berniat nak sakitkan atimu...aku hanya mengingatkan ko tp ternyata ko salah tafsir...aku tak minta pembalasan dari ko...hnya sekadar keikhlasan dlm persahabatan yg aku inginkan...

mungkin ko tak suke dgn ape yg aku telah buat pd ko...percaya la sume itu hnya pertolongan ikhlas dari aku tuk sahabatku...aku akan undur diri supaya ko boleh hidup lebih aman lagi....maafkan aku sekali lagi andai aku bersalah...halalkan segala mkn minum yg telah ko berikan pada aku..thanks teman aku tempoh hari...

ko tetap sahabat aku hingga akhir hayat aku...

p/s: smoga ko bahagia dgn kehidupanmu...

Sunday, February 21, 2010

MALAS....

esok dh isnin..esok dh mula kelas semula...malassnye la hai...bile dh abis cuti mula la penyakit malas dtg...bukan penyakit malas je dtg...mcm2 la dtg..

naik nie mkn bnyak keje nk siapkan..bukan tu je..test pun dh nk mula lg...nie la dinamakan kehidupan seorang pelajar..tp ok la ckit dr ms dulu ms jd pelajar sekolah..lg bercinta bila dh ari ahad...mane taknye ingat keje sekolah yg tak siap2...hahahhahaa

skrg bile dh tggalkan sekolah, rindu plak pd sekolah terutama member2 sekolah..saat2 ngn member2 mmg manis...bile2 dpt member yg sekepala...

skrg nie pun ok gak..dpt member2 yg sekepala..tp yelakan dh tak sama dulu dan dekarang..zaman dh berubah..umur pun dh semakin meningkat..tanggungjwb pun dh semakin bnyak...

pada teman2 yg esok dh mule kelaz cm aku nie..selamat menempuh assignment, test & PSM..slamat berjaya..jump lg cuti akan datang..

SAYANG..

sayangilah orang-orang yang menyayangi diri kte sebagai mana kte menyayangi diri mereka...jangan mengharapkan balasan dari ape yang telah kte berikan....

Friday, February 19, 2010

PULAU MELAKA..

Masjid Selat

laut yg tenang

tepian Masjid Selat

batu-batuan

selamat tinggal..

MENCARI KETENANGAN....

salam...

ari nie dh jumaat...pg lg aku dh kuar ri nie...cuti dh nk abis..dlm ms cuti nie aku try cr sape sebenar diri aku...di mane kekuatan diri aku...ape sebenar yg aku mahukan dr hidup aku ini...pagi nie aku kuar tanpa sape pun yg tahu kemana arah aku...lps selesai kerja2 aku..aku hnya ikut kemana langkah kecilku mahu melangkah...sll tempt aku berteduh dikala kesunyian, kesedihan, & perlukan ketenangan ade tmpt2 yg punya deruan ombak...

walaupun cuaca agak panas..aku tetap mahu melihat ombak yg tanpa segan silu memukul pantai...
tenang bile melihat ombak...ombak akan menghasilkan buih2 di tepi pantai...walaupun org kate melihat buih2 sesuatu yg kurang elok utk dilihat...aku tetap mahu melihatnye...bagi aku ombak,pantai & buih2 cukup tenangkan aku....

akhirnye..aku pulang dgn sedikit kekuatan dlm diri untuk meneruskan hidup..mungkinkah ini kekuasaan ALLAH SWT..

Wednesday, February 17, 2010

hakikatnye..

terima la hakikat bahawa dirimu keseorangan......

terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...terima hakikat..terima hakikat...terima hakikat...

terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..
terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..
terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..
terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..terima..

hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...
hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...
hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...
hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...
hakikat...hakikat...hakikat...hakikat...

sedey....

ari nie ptt aku ar ngn member2 g tgk wayang...dh plan awal dh..dr sorang ke sorang tak jd..ape leh buat..lps sorang dh settle lg sorang plak..aku phm kdaaan mereka nie..tp tu la tak nk trime...ms wat plan tak nk cter pape..tah la...

terima la hakikat tgk wayang sorang2...pastu aku nk bw diri g tepi pantai la...then terus balik uma sewa...

sib baik ade sorang teman yg layan aku nie...thanks frenz..walaupun die dh lm tak borak ngn aku tp bile cuti mmg die akan ym ngn aku...

PS:sory kalo ade yg tersinggung...

Monday, February 15, 2010

perasaan...

dh lama tak rs cm nie.....bile dh jump semula..semua dh berubah...aku ingat die leh jd teman aku dlm sume hal...tp ternyata aku silap...mgkin die bukan org yg boleh nk dgr sume mslh aku...ri tu aku dh ssh kan die...die jenis yg hepy go lucky..tak mcm aku..ape harus aku buat sbnrnye...jauhkan diri dr die ke? atau terus layan perasan aku nie...???

skrg nie pun aku dh dpt rs die dh buhsan kwn ngan aku..mane taknye..aku sll ggu die...hmmmm...
biar la aku kembali dgn cr aku smula...

SAMB majlis perkahwinn..

aku ade kate aku nk g majlis kawin member aku kan...semalam majlis tu berlangsung..dr rumah lbh kurang kul 11 pg..g merlimau jap n terus ambik sorang member kat Lipat Kajang..member2 yg lain sume tgu kat uma pengantin..

pengantin yang aku maksud kan ialah HASDIANA AHMAD..pengantin nie member aku sek rendah..sape sangka dpt gak tgk die bersanding..lbh tak disangka2 ialah pasangan si HAs nie..hmm..mau terkejut la dibuatnye...

kad jemputan aku tak dpt nk post kat cnie..mls nk scan la..tak pe aku post pic mereka k..mst korang knl la nnt...


kat majlis nie aku dpt jump member2 lama aku..Syiha, Zura, Uyun, Zimah, Nad, & Fairuz..yg lain2 tak smp lg kot ms aku dtg tu..


ape pun Has mmg cantik sgt ms nie..dr dl pun die mmg cntik..skrg lbh cntik la...


balik dr uma HAs dlm kul 1 lbh..terus g majlis kawin kwn Zimah plak..aku tak kisah sgt dgn die nie..rs cm dh bese sgt2..tp sbnrnye pd hakikat aku br je jump die semula..cm mati hidup semula la...

P/S:thanks kat Syiha sbb upload pic nie sume dgn kadar yg pantas..

Friday, February 12, 2010

MAJLIS PERKAHWINAN....

esok aku ade jmputan majlis perkahwinn kawan sek dl...dlm rancangan mmg akan pegi dgn member2...tp tu la...tak tau nk beli hadiah pe....kalo g ngn family sll jarang bw hadiah...tp bile member2 kawin janggal la plak tak bli hadiah...nk beli ape yek????? hmmmm...

akhirnye aku dh buat kptsan bli hadiah simple2 je...tu pun kalo aku g la...kalo tak buat tokong jela hadiah tu...tak pun buang je...harap2 g la...

esok dh mula cuti sem..tp 1 minggu je...tak cukup tul la...keje melambak2...tp cuti nie aku dh wat plan nk kuar ngn member..tu pun kalo die tak da hal la...aku blh je....nk g mane tu lum tau lg....tp yg pasti aku nk buang ms tgk wayang...walaupun keje bnyak...

harap jim tak de hal la nk kuar nnt...

Sunday, February 7, 2010

HEPY bDAY MY mUM...

hepy belated bday to my lover mum...0202 adalah bday mak...yg keberapa tak yah la tau...akak sayang mak.....mak la segala2nye dr kecil hingga akhir hayat....

dh seminggu berlalu bday mak...maaf ye akak terlewat celebrate...
mlm td aku, adek & ayah bw mak g mkn kat satu tmpat yg kami pun tak penah nk mkn...
cm ne aku leh pilih tmpt tu???hmmmmm...1 malam aku kuar jenjalan kat bndar ternampak plak kdai nie...then aku psng niat nk bw mak mkn kat ctu....RESTORAN INDORI...restoran mknan PADANG....sj nk bg mak rase....

menu utama adelah nasi padang & sate padang...sal rase OK je sbb 1st time mkn...
pic mknn nnt aku uploadkan...skrg smpat nk post je....

pastu pe lg pas mkn ngayau kat dataran tgk belon panas...dlm 2 jam jenjalan kat dataran then balik la ke uma...sbb aku dh jnji ngan member nk chat...

P/S:harap mak hepy....sayang mak......muuaahhhhh....

Saturday, January 16, 2010

hepy bday....

tahun 2010 nie adela tahun terakhir aku blajo...pastu aku dh nk berpindah ke alam pekerjaan...

tahun nie genap 25 tahun umur aku...13 january 2010 genap 25 tahun...bulan january nie ramai teman2 aku yg smbut hari kelahiran...

4 jan-namiq
8 jan-hasliyanah
10 jan-nadzatul syiha
12 jan-firdaus asyraf
13 jan-aku la, pija, rafiza & ilyani
17 jan-zarif
18 jan-yana

ade lg yg aku tak ingat sgt tarikh..kpd semua yg wish & ingat kat bday aku scr langsung @ tak langsung, aku ucap kan jutaan terima kasih ye..
13 jan nie juga adalah tarikh yg bw pd pertemuan..mane taknye..tak sangka tarikh nie aku dpt jump semula kwn2 sekolah rendah yg dh lame lost contact..walaupun kejap tp hepy dpt jump mereka..thank pd SITI NOOR AZIMAH yg sudi arrange tarikh wat perjumpaan ini..aku lepak kat mcD ngan mereka nie smpai tak ingat waktu dh senja...seronok bile bertemu wlaupun hanya ber-3 (aku,jim & syiha(siput))..harap dpt jump lg nnt..

semalam aku ade kelas smp kul 5 ptg..pas kelas terus jump member aku sya & ude..wlupun kejap tp ok la...sbb aku dh lame tak jump syaza sejak ade pristiwa yg berlaku pd diri aku...tak sangka ape yg akan aku terima semalam...thanks sya & ude..comel sgt teddy tu...



P/S: HEPY BDAY PADA SEMUA..SMOGA DIPANJANGKAN UMUR & DIMURAHKAN REZEKI....

Friday, January 1, 2010

HEPY NEW YEAR 2010...

ari nie dh 01.01.2010...lagi 13 hari umur aku dh meningkat lg...aku masih belum abis belajar lagi...impian aku pun belum la tercapai...ape impian aku???? ape erk??? bila dh keje yg terutamanye aku nk bawa keluarga aku g Mekah...yg keduanye aku nk beli kete idaman aku...tapi wat mase sekarang nie aku lum boleh capai impian2 aku tu...

azam tahun nie???? mcm bese sejak aku belajar..azam aku setiap tahun adalah same je..aku nk tamat kan pengajian aku mengikut jangka masa yg telah ditetapkan..spttnye dgn kejayaan yang membawa kebanggaan pada keluarga aku...tp ape yg boleh aku katakan..cukuplah aku berjaya sebagai diri aku..sem ni aku nk kuatkan semangat aku nie lg spy jd seorang yg tabah dlm apepun keadaan..aku nk berjaya..aku nk dekatkan diri aku lebih kpd ALLAH s.w.t..

habis blajo nie plak aku nk terus cr keje..aku tak nk hidup dlm keadaan tak berduit...pastu aku nk capai sume impian aku tu...

SEMOGA AKU BERJAYA...SLAMAT TAHUN BARU PADA RAKYAT MALAYSIA & RAKAN2..